tisdag 7 januari 2014

Mycket möda och stort besvär, men skam den som ger sig

Har jobbat med brons asken lite då och då ända sedan i somras. Här är asken under uppbyggnadsfasen, har ändrat lite under arbetets gång.  Så här ser Goldie Bronslera ut medan man arbetar med den.



Bränningen gick inte så bra, på grund av olika tjocklekar på leran gick den sönder på flera ställen. Det var inte kul att plocka ut den ur ugnen när den såg ut så här:



Senare har jag lagat och lagat, fixat och svurit några ramsor, tror jag fick några extra gråa hår på köpet också. (fast jag är ju redan gråhårig, så det gör ingenting)

Andra bränningen efter alla lagningar gick alldeles utmärkt. Så här är resultatet när den kommer direkt ur ugnen.



Taaadaaa. Jag säger, ge inte upp, ta en paus på några dagar, veckor eller månader och fortsätt sen, då går det oftast mycket bättre.



Nu återstår att fixa lite på insidan. Eftersom asken kommer att ingå i mitt projekt, har den med textil att göra. Insidan ska jag klura lite på och arbeta med under sommaren har jag tänkt. Återkommer med det färdiga resultatet så småningom.

Inga kommentarer: